torstai 26. heinäkuuta 2012

Suomussalmi-Syöte 22-23.2012

22.7.2012 Suomussalmi Lyhyt 108 km:n matka kylmässä ja epävakaisessa säässä kauniissa Kainuun maisemissa. Vaihdoin taakse molemmat kumit ja ajattelin, että eiköhän se loppumatka mene ilman varapäälykumia. 23.7.2012 Goal, Pudasjärvi, Syöte, Viimeinen matkapäivä Suomussalmelta rauhallisia pikkuteitä kauniissa kaunuun / koilimaan maisemissa. Matkaa oli noin 140 km, päivä oli melkein selkeä, aika raitis (minä en ole aika raitis, minä olen raitis) ja mukava ajella. Maisemat olivat hyvin kotoisia. Kun katsoin suolampea, sen vierestä lähtevää suota joka muuttui hiljalleen näreiköksi ja sitten metsäksi, kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin. Olin tulossa kotiin! Pysähdyin Metsäkylän kyläkaupassa kahville ja ostin jotakin syötävää. Ystävällinen kauppias keitti minulle tuoreet kahvit, jotka join parin moottoripyöräilijän seurassa. Taivalkoskelle saavuin iltapäivällä. Huoltamolla taasen join kahvit ja ostin koneliikkeestä uuden sisärenkaan. Minulla ei ollut yhtään ehjää laukussa. Saavuin Syötteen juurelle, Syöte Shoppiin puoli kuuden maissa ja tapasin paikallislehden (Pudasjärvi-lehti) toimittajan, joka hänkin kauppiaan lisäksi sattui olemaan tuttu. Hän oli aikanaan kaivinkoneen vivuissa, kun mökkini perusta tehtiin. Pienen juttutuokion jälkeen jatkoin muutamat kilometrit ja saavuin mökilleni, kotiin, niin kuin ajattelen. Sauna lämpiämään ja lepo pitkästä aikaa omassa sängyssä. Kirjoitan tässä lähiaikoina jonkinlaisen yhteenvedon tästä matkasta. Nyt nukkumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti